DOĞA ÇEVRE SU ÇÖP KİMYASAL KÖMÜR FOSİL TOPRAK HAVA ATIK PİL EKOSİSTEM HURDA YAĞ MİKROP GÜNEŞENERJİ

15 Haziran 2002 Cumartesi

Silivri'ye son kurulan (Fatih Mah. Fatih Camii Sokak'taki) baz istasyonu....



  

   Silivri'ye son kurulan (Fatih Mah. Fatih Camii Sokak'taki) baz istasyonu...

Silivri Çevre Derneği olarak, Silivri'de kurulu bulunan baz istasyonlarının insan sağlığı üzerinde olumsuz etkileri bulunduğunu sürekli vurguluyoruz.
          Silivri'de kurulu bulunan, 10 kHz - 60 GHz frekans bandında çalışan sabit telekomünikasyon cihazlarından kaynaklanan elektromanyetik alan şiddeti değerleri ölçülüp hiçbir zaman kamuoyuna açıklanmamış olmasından dolayı, doğal olarak halkın kafasında, bu değerlerin insan sağlığını olumsuz etkileyecek düzeyde olduğu şüphesi vardır.
          İl Mahalli Çevre Kurullarından alınan geçici güvenlik sertifikasıyla kurulan bu sistemler için, daha sonra, gerekli ve yeterli ölçümlerin yapılıp yapılmadığı, yapılıyorsa çıkan değerler kamuoyuna hiçbir zaman açıklanmamaktadır. Yalnızca kâr amacı güdüp, halk sağlığını ve kamuoyu çıkarlarını gözardı eden GSM şirketleri "kapsama alanlarını" her geçen gün genişletirken insanların doğal yaşam alan-larının "daralmasına" neden olmaktadırlar.
          Silivri'ye son kurulan (Fatih Mah. Fatih Camii Sokak'taki) baz istasyonunun önüne geçmek için de mahalle sakinleriyle çok uğraştık. Fakat kamuoyunun çıkarı değil de birkaç açgözlünün vahşi çıkarları baskın geldiği için baz istasyonu tepemizde zulüm anıtı gibi durup duruyor.
          Tahmini ağırlığı iki buçuk ton olan bir konteyniri mimari ve statik açıdan hiçbir temele dayandırmadan bir binanın çatısına koymak hangi aklın ve yasanın kabul ettiği bir şey. Mahalle sakinleri, baz istasyonlarının insan sağlığına yaptığı olumsuz etkiler nedeniyle, söz konusu baz istasyonunun mahallelerinden kaldırılması için kaymakamlığa başvurmuşlardır. Kaymakamlık, bu konuda bir yetkisinin olmadığını, Telekomünikasyon Kurumu'nun yetkili olduğunu ve oradan gelen ev-raklara göre hareket ettiklerini belirtmiştir. Oradan gelen evrakın da yasalara uygun olduğu belirtilerek toplumun rahatsızlıklarının yargı yoluyla giderilmesi önerisinde bulunulmuştur. Daha sonra konuyla ilgili olarak belediye başkanlığına gidildiğin-deyse baz istasyonundan belediye başkanlığının haberdar olmadığı öğrenilmiştir. Bina üzerinde değişiklik yapmak için herhangi bir izin alınmamış ve yerel yönetimi ilgilendiren yasalar yönünden yasadışı bir durum or-taya çıkmıştır. Çevre müdürü de baz istasyonlarının geçici güvenlik sertifikasıyla kurulduğunu belirtmiştir.
          Baz istasyonları yaydıkları mikrodalgalar nedeniyle halk arasında tedirginlik yaratmaktadır. Halk, yerleşim birimleri içerisindeki bu baz istasyonlarından kurtul-mak için çözümler aramakta, kendilerine yardımcı olacak kurumlar aramaktadır.
          Silivri Çevre Derneği olarak üç yıldır kamuoyunda duyarlılık oluşturmaya ve baz istasyonlarıyla mücadele etmeye çalışıyoruz. Cep telefonlarının bile kanser ya-pıcı etkileri bilimsel olarak kanıtlanmışken, GSM firmalarınca baz istasyonlarının tehlikesiz olduğunun iddia edilmesi abesle iştigaldir.
          Baz istasyonlarına izin verilirken yerleşim birimlerinden uzak yerlerin göze-tilmesi, mevcut istasyonların sökülmesi, bugüne kadar mağdur edilmiş halkın da mağduriyeti maddi tazminatlarla da olsa giderilmeye çalışılmalıdır. Çünkü bu ül-kede sadece kâr amacıyla hareket edenlerin değil sıradan insanların da yaşamaya hakkı vardır.
                                                                                Silivri Çevre Derneği
                                                                                Yönetim Kurulu adına
                                                                                Başkan Ali KORSAN

14 Haziran 1999 Pazartesi

Çanta Köyüne'Kömür Ocağı İşletmesi'


B















Çifte çevre kıyımı
(Haber: ÖZGÜR GÖKMEN, 14 Haziran 1999 Radikal Gazetesi)

SİLİVRİ - Silivri'nin Çanta Köyü'nde 'maden arama ruhsatı' alan KİTAŞ, bölgedeki çam ve selvi ağaçlarından oluşan ormanlık alanları ve su kaynaklarını yok ediyor. Orman Bakanlığı ise, köylülerin içme suyunu karşıladıkları su toplama havzasını, Silivri ve Selimpaşa belediyelerine çöp depolama alanı olarak tahsis etti.

2.5 santim kömür
Çanta Köyü sakinleri, KİTAŞ'ın 'Kömür Ocağı İşletmesi' adı altında Çevre Bakanlığı'ndan 800 hektarlık bir araziye Çevre Etki Değerlendirme (ÇED) raporu alarak kum ve çakıl çıkardığını belirtti. Köylüler, yüzlerce ağacın kesildiğine ve ocaktan çıkan çamurlu suyun Sazlı Dere'ye akıtıldığına dikkat çekerek, sularının içilemez hale geldiğini söyledi. Köy halkı aynı bölgede su ihtiyaçlarını karşılayan sekiz hektarlık su toplama havzasının Orman Bakanlığı tarafından Silivri ve Selimpaşa belediyelerine çöp toplama alanı olarak tahsis edildiğini anlatarak, Çevre Bakanlığı'nın her iki olaya da el koymasını istedi.
Silivri Doğayı ve Çevreyi Güzelleştirme Derneği Başkanı Ali Korsan, "Amaç kömür çıkartmak değil, Maden Kanunu'nun boşluğundan istifade edip kum ve çakıl çıkarıp satmak" şeklinde konuştu. Ruhsat alanında kömür olup olmadığının tespiti için 12 adet sondaj yapıldığını belirten Korsan, "Sadece iki kuyuda 25 santim kömür bulundu. Yani, bulunmayan kömüre, 'kömür var' raporu verildi" dedi. ÇED raporunda ruhsat verilen alanda yılda 72 bin 800 ton kum çıkarılması ve 1500 ton da kömür üretiminin yapılmasının planlanlandığını ifade eden Korsan, "Bu tespitle asıl amacın kum çıkarılması ve bu kumun pazarlanması olduğu açıkça ortaya çıkmıştır" dedi. Korsan, "Tesislerin kurulması ve yol yapım çalışmaları sırasında yüzlerce ağaç katledildi.
Ocaktan çıkan çamurlu su ise dereye akıtılmaya devam ediyor" diye konuştu.

İçme suyu bitecek
TEMA Vakfı Silivri temsilcisi Yavuz Çengel ise, ÇED raporuna göre günde 52.5 ton suyun, çalışmalar sırasında ortaya çıkan malzemenin yıkanmasında kullanılacağına işaret ederek, "Bu yıkama suyu yeraltı sularından karşılandığı için Çanta Belediyesi'nin içme suyu tükenecektir" dedi. Çengel, şirket tarafından ruhsatlanan arazinin SİT
alanı olmasını istedi.
Çanta Belediye Başkanı Saffet Sert de Çevre Bakanlığı tarafından onaylanan ÇED raporunun 2872 sayılı Çevre Kanunu'na aykırı olduğunu ileri sürerek, "Çanta'da eski haline getirilmesi mümkün olmayan tam bir çevre felaketi yaşanıyor" dedi. Sert, kum ve çakıl çıkaran firmanın ÇED raporunun iptali için Haziran 1998'de dava açtıklarını ancak herhangi bir sonuç alamadıklarını belirtti.
Öte yandan Sert, köyün su toplama havzası olan sekiz hektarlık alanın Orman Bakanlığı'nca Silivri ve Selimpaşa belediyelerine çöp toplama alanı olarak tahsis edildiğini söyledi. Sert şöyle konuştu:
"Bölge, Çanta'nın su ihtiyacını karşılayan su toplama havzasında kalıyor. Çevre Kanunu'nda, su toplama havzasında çöp depolanamaz denilmesine rağmen kanun yok sayılmıştır."



İSTANBUL VALİ EROL ÇAKIR 

Çanta Belediye Başkanı Safet SERT 
                          
SİLİVRİ ÇEVRE DERNEĞİ Başkanı Ali KORSAN 

Gazeteci Sefa KARA






 







12 Ekim 1989 Perşembe

Silivri Çevre Derneği tüzüğü

1989'da kurulan derneğimiz, Silivri ve civarındaki çevre sorunlarıyla ilgilenmektedir.

Derneğimizin adresi: Piri Mehmet Paşa Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi, Makbule Yönel İş Merkezi, Çekme Kat, No: 206 Silivri 34570 İstanbul

Derneğimizin telefonu: 0212.727 55 88

GSM: 0532.241 74 67 (Dernek yönetim kurulu başkanı Ali Korsan'a aittir.)

Derneğimizin e-posta adresi: silivricevredernegi@gmail.com                                                                                   




SİLİVRİ  ÇEVRE  DERNEĞİ  TÜZÜĞÜ

Madde 1- Derneğin Adı: Silivri Çevre Derneği.
Madde 2- Derneğin Merkezi: Silivri
Madde 3- Derneğin Amblemi: Derneğin amblemi yukarıda belirtilmektedir.
DERNEĞİN AMACI, ÇALIŞMA KONUSU VE FAALİYETLERİ:
Madde 4-Derneğin Amacı: Silivri’nin doğa ve çevresinin, kültürel değerlerinin korunması, geliştirilmesi ve genel kültürle birlikte çevre bilincinin oluşturulmasını sağlamaktır.
Madde 5- Derneğin Çalışma Konusu ve Faaliyetleri:
a-) Doğal ve toplumsal çevrenin önemini anlatmak, korunmasını, gelişmesini ve güzelleşmesini sağlamak için her türlü yasal girişimde bulunmak.
b-) Doğayı yok etme pahasına sanayileşme ve kentleşmeyi önlemek için yerel yönetimi ve ilgili kurumları uyarmak.
c-) Alanların, çevrenin ve doğal kaynakların daha olumlu bir şekilde kullanılması için çalışmalar yapmak.
d-) Atıklardan dolayı kirlenmeyi önleyici tedbirler, özellikle atıkların zararsız bir şekilde ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar yapmak.
e-) Teknoloji-Yoğun tarım metotlarının kullanımından doğan çevre kirliliğini önleyici tedbirler alınmasını sağlamak
f-) Yeşil alanların çoğaltılması, korunması ve halkın kullanımına açılması için çalışmalar yapmak.
g-) Hava ve su kirlenmesine karşı etkin önlemlerin alınmasını sağlamak.
h-) Doğal kaynakların iyi kullanılmasına, ekolojik sistemler arasındaki dengenin ve biosferin korunmasına özen gösterilmesini sağlamak.
i-) Bitki ve hayvan neslinin korunmasına ilişkin önlemler almak.
j-) Tarihi yerlerin değerlendirilmesi ve korunması için çalışmalar yapmak.
l-) Çarpık yapılaşma ve bunun doğuracağı olumsuz sonuçlara karşı çalışmalar yapmak.
m-) Ses kirlenmesine karşın etkin önlemlerin alınmasını sağlamak.
n-) Çevre sorunları ve çözümleri yolunda literatür tarama, bilgi verme, bilgi alma faaliyetlerinde bulunmak ve çevre sorunu yaratan faktörlerin tanıtımına yönelik kültürel aktiviteler düzenlemek (panel, toplantı, kampanya vs.) Kamuoyu oluşturmak.
o-) Bu amaçlar doğrultusunda yayın organı çıkarmak.
Madde 6- Derneğin Kurucuları:
Adı ve Soyadı     : Baba Adı    : Doğum yeri ve tarihi:    Mesleği:    Adresi:    Uyruğu:     İmzası:
İsmail Arısoy          Ahmet            Zengen-1949                 Doktor     Alibey Mah.      T.C.
S. Şevket Aygen      Ferhat            Çatalca-1339                         Em. Öğr.  Piri Paşa Mah   T.C.
Hasan Özkök           Mehmet         İstanbul-1930               Noter       1. Noterlik         T.C.
Nursel Erel              Cebrail           Kızıltepe-1962              Ev Hanımı Piri Paşa Mah.  T.C.
Nedim Altınkeser     Aziz               Silivri-1963                 Muhasebeci Fatih Mah.       T.C.
Hüseyin Noyan        Elmas             Silivri-1940                 Emekli         Fatih Mah.       T.C.
Hüseyin Şahin          Ali                  Elbistan-1953              Mühendis    Piri Paşa Mah.  T.C.
Şükrü Aktaş              Süleyman       Yolçatı-1963               Tüccar         Alibey Mah.     T.C.
Neşe Elmas               Fethi               Silivri-1960                 Diş Hekimi  Fatih Mah.        T.C.
Ahmet Yücegök       Hidayet          D.Mandıra-1948          Muhasebeci  Fatih Mah.        T.C.
Nigar Altınörs          Selami             Çorlu-1956                  Ev Hanımı   Piri Paşa Mah.   T.C.




DERNEĞE ÜYE OLMA, ÜYELİKTEN ÇIKARMA ve ÇIKARILMANIN ŞARTLARI İLE ŞEKİLLER:
Madde 7: Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip, 18 yaşını bitirmiş bulunan derneğin amaç ve şartlarını benimseyen herkes üye olabilir. Ancak taksirli suçlar hariç ağır hapis veya 5 yıldan fazla hürriyeti bağlayıcı bir ceza ile mahkum olanlar, yüz kızartıcı suçlardan kesin hüküm giyenler derneğe üye olamazlar.
Madde 8: Derneğin asil ve onursal olmak üzere iki tür üyesi vardır.
a-) Asil Üyelik: Dernek üye olmak isteyen kişilerin yazısı ile başvurması üzerine yapılabilir. Başvuruda, üye adayı işini, yaşını, uyruğunu, derneğin amaç ve çalışmalarına uygun davranmayı yüklendiğini bildirir. Adayların en az iki üye tarafından önerilmesi zorunludur. Yönetim kurulu bir ay içerisinde kararını üyeliğe müracaat eden kişiye bir yazı ile bildirir.
b-) Onursal Üyelik: Derneğe maddi ve manevi yardımları olan kişilere genel kurul kararı ile onursal üyelik ve fahri başkanlık ünvanı verilebilir. Onursal üyeler genel kurula katılabilirler. Ancak oy kullanma hakları yoktur.
Madde 9: Üyelerin hakları ve yükümlülükleri: Her üye derneğe aidat ödemek zorundadır. Yıllık ödentileri vermemiş olanlar genel kurula katılamazlar. Oy kullanamazlar. Fahri üyeler genel kurula katılabilirler, aidat vermek zorunda değildirler. Seçilme hakları yoktur.
Madde 10: Hiç kimse derneğe üye olmaya zorlanamaz. Her üye istediği zaman istifa etme hakkına sahiptir.
Madde 11: Üyelikten Çıkarılma: Derneğin tüzüğüne, amaçlarına ve çıkarlarına aykırı tutumları, davranışları görülen üyeler yönetim kurulunun kararı ile üyelikten çıkarılırlar. Üyelikten çıkarılanlar ilk genel kurul toplantısında genel kurula itirazda bulunabilirler. Genel kurulda görüşülen durum karara bağlanır. Genel kurul kararı kesindir.
Madde 12: Üyelikten çıkan ve çıkarılanın sonuçları: Dernekten çıkan veya çıkarılan üyenin içinde bulunduğu yıla borcunun tamamını ödemesi gerekir. Üye dernek malları üzerinde hiçbir hak ileri süremez.
Madde 13: DERNEĞİ ORGANLARI:
a) Genel Kurul
b) Yönetim Kurulu
c) Denetleme Kurulu
d) Yürütme Birimi
Yönetim kurulu ile görev ve sorumluluğu paylaşan organlar, yan kuruluşlar ve görevler oluşturabiliriler. Bunların ad, nitelik, yetki ve sorumlulukları yönetim kurulunca hazırlanıp genel kurul onayından geçirilen bir yönetmelikle belirlenir.
            GENEL KURUL:
Genel kurul derneğin en yüksek karar organıdır. Dernek üyeliğine kabul edilen ve genel kurul toplantısına katılma hakkını kazananların dernek faaliyetlerini, programını, bütçesini ve konularını kararlaştırmak üzere bir araya gelinmesidir. Genel Kurul; toplantıya yönetim kurulunca çağrılır.
Denetleme kurulunun talebi veya dernek üyelerinin beşte birinin yazılı isteği üzerine yönetim kurulu tarafından genel kurul bir ay içerisinde toplantıya çağrılır. Denetleme kurulu veya toplantı isteğinde bulunan üyelerden birinin müracaatı üzerine mahalli sulh hukuk hakimi dernek üyeleri arasından üç kişilik bir heyeti genel kurulu toplantıya çağırmakla görevlendirir.
            OLAĞAN VE OLAĞANÜSTÜ TOPLANTILAR:
Madde 14: Genel kurul iki yılda bir; Ağustos, Eylül, Ekim aylarından birinde olağan toplanır.
Yönetim ve denetleme kurullarının gerekli gördüğü hallerde veya dernek üyelerinin beşte birinin yazılı isteği üzerine olağanüstü toplantı da yapılabilir. Olağanüstü toplantıda yalnız gündemdeki konular görüşülüp karara bağlanır.
            Çağrı Usulü:
Madde 15: Yönetim Kurulu dernek tüzüğüne göre genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesini düzenler. Genel kurula katılacak üyeler en az 15 gün önceden günü, saati, yeri ve gündemi mahalli bir gazetede ilan edilmek suretiyle toplantıya çağrılır. Bu çağrıda çoğunluğun sağlanamaması halinde toplantı yapılmazsa ikinci toplantı günü arasında bırakılacak zaman bir haftadan az olamaz. Toplantının yapılacağı gün, saat ve yer en az 15 gün önceden mahallin en büyük mülki amirliğine bir yazı ile bildirilir. Bu yazıya toplantıya katılacak üyelerin isim listesi de eklenir. Toplantı başka bir sebeple geri bırakılırsa, bu durum geri bırakma tarihinden itibaren e geç iki ay içinde yapılması zorunludur. Üyeler ikinci toplantıya birinci fıkrada belirtilen esaslara göre yeniden çağrılır. Toplantı ikinci fıkra hükümlerine göre mahallin en büyük mülki amirliğine duyurulur. Genel Kurul toplantısı bir aydan fazla geri bırakılamaz.
            TOPLANTI YERİ:
Madde 16: Genel Kurul toplantıları dernek merkezinin bulunduğu yerden başka bir yerde yapılamaz.





            TOPLANTI YETER SAYISI:
Madde 17: Genel kurul dernek tüzüğüne göre genel kurula katılma hakkı bulunanda yeter sayı sağlanamazsa ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak bu ikinci toplantıya iştirak eden üye sayım dernek yönetim ve denetleme kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.
TOPLANTININ YAPILIŞ USULÜ:
Madde 18: Genel Kurul toplantıları ilanda belirtilen ve mahallin mülki amirine bildirilen gün, saat ve mahalde yapılır. Genel kurula katılacak üyeler yönetim kurulunca düzenlenen listedeki adları hizasına imza atarak toplantı yerine girerler. 17. maddede yazılı yeter sayı sağlanamamışsa durum bir tutanakla tespit edilir. Toplantı yönetim kurulu başkanı veya görevlendireceği yönetim kurulu üyelerinden biri tarafından açılır. Hükümet komiserinin toplantıya gelmemiş olması toplantının tehirini gerektirmez. Her üyenin genel kurulda bir oy hakkı vardır. Fahri üyelerin oy kullanma hakkı yoktur. Genel kurul toplantısın divan kurulu başkanı yönetir. Yönetim kurulu seçimi gizli oyla yapılır.
            TOPLANTIDA GÖRÜŞÜLECEK KONULAR:
Madde 19: Genel kurul toplantısında yalnız gündemdeki maddeler görüşülür. Ancak Toplantıda hazır bulunan üyelerin en az onda biri tarafından görüşülmesi istenilen konuların gündeme konulması zorunludur.
            GENEL KURUL YETKİ ve GÖREVLERİ:
Madde 20: Aşağıdaki hususlar genel kurulca görüşülüp karara bağlanır.
a-) Dernek organlarının seçilmesi
b-) Dernek tüzüğünün değiştirilmesi
c-) Yönetim ve denetleme kurullarının raporlarının görüşülmesi, yönetim kurulunun ibra edilmesi
d-) Yönetim kurulunca hazırlanan bütçenin aynen veya değiştirilerek kabul edilmesi
e-) Dernek için gerekli taşınmaz malların alınması hususunda veya mevcut taşınmaz malların satılması için yönetim kuruluna yetki verilmesi
f-) Derneğin uluslar arası faaliyetlerde bulunmasına karar vermek
g-) Derneğin fesih edilmesine karar vermek
h-) Mevzuata göre dernek tüzüğünü değiştirmek ve belirtilen diğer görevleri yerine getirmek
            YÖNETİM KURULU:
Madde 21: Derneğin yürütme organıdır. İki yılda bir üyeleri arasından genel kurulca açık oyla seçilen 5 asil ve 5 yedek üyeden oluşur. Asil üyelerden boşalma olduğu takdirde yerine oy sırasına göre yedek üyelerden çağrılması zorunludur.
            GÖREVLERİ:
Madde 22:
a-) Derneği temsil etmek, veya bu konuda üyelerinden bir veya birkaçına yetki vermek.
b-) Derneğin gelir ve gider işlemlerine dair hesaplar yapmak ve gelecek döneme ait bütçeyi hazırlayarak genel kurula sunmak.
c-) Türk vatandaşı olmayanların dernek üyeliğine kabulü halinde bunları on gün içinde mahallin en büyük mülki amirliğine bildirmek.
d-) Dernek tüzüğünün ve mevzuatın kendisine verdiği diğer işleri yapmak ve yetkileri kullanmak.
GÖREV BÖLÜMÜ:
Madde 23: Yönetim kurulu kendi arasından bir başkan seçer. Yönetim kurulu başkanı, başkan yardımcısını, sekreterini, saymanını seçilenler arasından seçer. Yönetim kurulunda eksilmeler olunca yedeklerin getirilmesinden sonra üye tam sayısının yarısından aşağı düşerse genel kurul mevcut yönetim kurulu tarafından bir ay içinde toplantıya çağrılır. Çağrının yapılmaması halinde dernek üyelerinden birinin başvurmasıyla mahallin Sulh Hukuk Hakimi duruşma yaparak dernek üyeleri arasından üç kişiyi bir ay zarfında genel kurulu toplamakla görevlendirir.
TOPLANTI ÇOĞUNLUĞU:
Madde 24: Yönetim kurulu ayda bir kez dernek merkezinde önceden kararlaştırılan belirli gün ve saatte çağrısız olarak toplanır. Yönetim kurulu toplantısı yönetim kurulu üye tam sayısının yarıdan bir fazlasıyla toplanır. Kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların eşit olması halinde başkanın oy verdiği taraf çoğunluğu sağlar.
            DENETLEME KURULU OLUŞUMU:
Madde 25: Derneğin denetleme organıdır. İki yılda bir genel kurulca açık oyla seçilen üç asil, üç yedek üyeden oluşur.






            GÖREVLERİ:
Madde 26: Bu kurul altı ayı geçmeyen aralıklarla derneğin gelir ve giderlerini inceler. İnceleme sonucunu rapor halinde genel kurul toplandığında genel kurula sunar. Denetleme kurulu derneğin defterlerini ve işlemlerini dilediği zaman denetler. Bu denetim sonuçlarında genel kurul toplandığından derneğin icraatı hakkında bilgi sunar.
            ORGANLARA SEÇİLENLERİN İDAREYE BİLDİRİLMESİ:
Madde 27: Genel kurulca yapılan seçimi takip eden yedi gün içinde yönetim kurulu başkanı tarafından yönetim ve denetleme kurulları derneğin diğer organlarına seçilenler, asil ve yedek üyelerin ad ve soyadları, baba adları, doğum yeri ve tarihleri, mesleki adresleri dernek merkezinin bulunduğu yerin en büyük mülki amirliğine bildirilir.
Madde 28: Derneğin şubesi yoktur.
Madde 29: Derneğin Gelirleri: Dernek gelirleri aşağıdaki kaynaklardan sağlanır.
a-) Üye Aidatı; Giriş: 10.000.000.- TL.   Aylık: 1.000.000.- TL.    Yıllık: 12.000.000.- TL.
b-) Dernekçe yapılan yayınlar, düzenlenen piyango, balo, eğlence, temsil, konser, spor yarışması, lokal geliri, konferans, bağış ve yardımlardan oluşur.
c-) Derneğin mal varlığından elde edilen gelirler.
d-) Yardım toplama mevzuatındaki hükümlere uygun toplanacak bağış ve yardımlardan ibarettir.
            TUTULMASI ZORUNLU DEFTERLER:
Madde 30: Dernekte aşağıdaki defterlerin tutulması zorunludur.
a-) Üye kayıt defteri
b-) Karar defteri
c-) Gelen giden evrak defteri
d-) Gelir ve gider defteri
e-) Bütçe Kesin bilançosu defteri
f-) Demirbaş eşya kayıt defteri
            Dernek gelirleri, alındı belgesi ile toplanır. Giderleri de harcama belgesi ile yapılır. Bu belgelerin resmi olanları kullanılır. Resmi belgeler sağlanamıyorsa mahallin en büyük mülki amirine onaylattırılarak özel baskılı alındı belgesi kullanılabilir. Bu özel belgeler resmi belgeler sağlandığında değiştirilir. Alındı belgesinde bağışta bulunanların açık kimliği ve imzası bulunur. Bağış ve ödenti toplayacak kişileri yönetim kurulu belirler.
            DERNEĞİN İÇ DENETİMİ:
Madde 31: Derneğin iç denetimi dernekler kanunu ve dernek tüzüğüne göre denetleme kurul tarafından gerçekleştirilir. Ancak dernek tüzüğünde dernek tüzüğüne göre hükmü getirilmesi ve bunun belirtilmiş olması gerekmekle birlikte yeterli açıklık bulunmayan hallerde bu eksikliği tamamlamak üyelerle dernek organları görevlilerine tek veya ayrı ayrı birim metinler hazırlayıp genel kurulun onayından geçirilmek suretiyle yürütmeye konulacak yönetmelikler çıkarılabilir.
            DERNEK TÜZÜĞÜNÜN DEĞİŞTİRİLMESİ:
Madde 33: Yürütme birimi yönetme kurulunun karaları uyarınca dernek hizmet ve faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamakla görevlidir. Yürütme birimi sorumlusu dernek genel sekreteridir. Genel sekreter ve genel sekretere bağlı yürütme birimi ücretsiz olarak yönetim kurulu tarafından görevlendirilir. Bu görevliler kurul dışından da olabilir. Dernek üyesi olması şart değildir. Genel sekreter ve yürütme birimi üyelerinin hizmetleri konusunda bilgi, tecrübe ve uzmanlıkları ile üstlendikleri görevler için ayırabilecek zamanlarının bulunmasına dikkat edilmelidir. Yürütme birimi içinde görev alan genel sekreter, sayman ve muhasip yönetim kurulu üyesi oldukları müddetçe yönetim kurulu toplantılarına katılır ve oy kullanabilirler. Yönetim kurulu dışında görev almış bulunuyorlarsa yönetim kurulu toplantılarına katılır ve oy kullanamazlar.
            YÜRÜTME BİRİMİ GÖREVLİLERİ:
Madde 34:
a-) Genel Sekreter
b-) Dernek Saymanı
c-) Dernek Danışmanı
d-) Dernek Danışma Kurulu
            YÜRÜTME BİRİMİ GÖREVLİLERİNİN GÖREV ve YETKİLERİ:
Madde 35:
a-) Genel Sekreter: Dernek mevzuatı uyarınca ve yönetim kurulu kararları çerçevesinde derneğin amaçladığı hizmet ve





faaliyetleri dernek yönetiminin gerektirdiği idari, mali, teknik ve bütün hizmetlerin yürütülmesini sağlamakla görevli olup, yönetim kuruluna karşı sorumludurlar. Yönetim kuruluna üye olduğu müddetçe yönetim kurulu toplantılarına katılır ve oy kullanabilirler. Yönetim kurulu dışında almışsa sadece toplantılara katılır, oy kullanamaz.
b-) Dernek Saymanı: Dernek hesap ve muamelat, gelir ve gider işlerini yürütmekle görevli olup, genel sekretere karşı sorumludur. Yönetim kurulu üyesi olduğu sürece yönetim kurulu toplantılarına katılır, oy kullanabilir. Yönetim kurulu dışında görev almış bulunuyorsa yönetim kurulu toplantılarına katılır fakat oy kullanamaz.
c-) Dernek Danışmanı: Yönetim kurulu yürütme birimine derneğin hizmet ve faaliyetleri ile ilgili hukuk, basın, sağlık ve benzeri konularda danışmanları görevlendirir. Danışman olarak görev alanların görevleri ile ilgili alanlarda tecrübeli, uzman kişiler olmalarına dikkat edilir. Bu kişilerin dernek üyesi olmaları şart değildir. Dernek danışmanları dernek faaliyetleri çerçevesinde kendi konularıyla ilgili olarak yazılı görüş vermekle görevlendirilirler.
d-) Dernek Danışma Kurulu: Dernek danışmanlığı ve alanlarında danışmanlık hizmetlerini yürütmek üzere yönetim kurulu kararı ile geçici veya sürekli olarak en fazla üç kişiden oluşan dernek danışma kurulları meydana getirebilir. Danışma kurulunda görevlendirileceklerin görev alanlarında uzman kişiler olmalarına dikkat edilmelidir. Bu kişilerin dernek üyesi olmaları şart değildir. Hangi konularda danışma kurulu veya danışman görevlendirilmesi gerektiğine yönetim kurulu karar verir. Danışma kurulları yönetim kurulunun kararlarına teklifte bulunmakla görevli olup, yönetim kurulu adına genel sekretere karşı sorumludurlar.
            DERNEĞİN FESHİ
Madde 36: Dernek genel kurulu derneğin feshine karar verebilir. Feshe karar vermek için tüzüğe göre genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin en az üçte ikisinin toplantıya katılması şarttır. Bu suretle çoğunluk sağlanamazsa ikinci defa toplanmak üzere işbu tüzüğe göre üyeler çağrılır. Bu çağrı üzerine katılan üyelerin sayısı ne olursa olsun fesih konusu görüşülebilir. Fesih konusunda karar hazır bulunan üyelerin üçte iki çoğunluğu ile alınır. Derneğin feshi beş gün içinde yönetim kurulu tarafından mahallin en büyük mülki amirine yazı ile bildirilir.
            TASFİYE ŞEKLİ
Madde 37: Fesih kararı ile derneğin para ve malları Kızılay ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bırakılır. Tasfiye ve intikal hükümet komiseri ve maliye temsilcisi gözetiminde yapılır.
Madde 38: Bu tüzükte açık hüküm bulunmayan 2908 sayılı Dernekler Medeni Yasası ile Türk Medeni Yasasının birinci kıtasındaki ikinci faslı olan cemiyetler kısmı hükümleri uygulanır.
Madde 39: İşbu tüzük 39 (otuz dokuz) maddeden ibaret olup, 2908 sayılı Dernekler Yasasına göre hazırlanmıştır.


KURUCU ÜYELER


İsmail ARISOY                    S. Şevket AYGEN                 Hasan ÖZKÖK              Nursel EREL



Nedim ALTINKESER          Hüseyin NOYAN                  Hüseyin ŞAHIN             Şükrü AKTAŞ



Neşe ELMAS                       Ahmet YÜCEGÖK               Nigar ALTINÖRS



                                                             YÖNETİM  KURULU

Ali KORSAN        Adem AKINCIOĞLU       Işıl SEZER         Can ÇORBACIOĞLU       İlhan İ. UYGUN