Adres:Piri Mehmet Paşa Mah.Cumhuriyet Cad.Makbule Yönel İş Merkezi Çekme Kat No:206 Silivri-İstanbul *** Tel: 0532.241 74 67 (Dernek Başkanı Ali Korsan'a Ait) *** e-posta: silivricevredernegi@gmail.com
DOĞA ÇEVRE SU ÇÖP KİMYASAL KÖMÜR FOSİL TOPRAK HAVA ATIK PİL EKOSİSTEM HURDA YAĞ MİKROP GÜNEŞENERJİ
6 Temmuz 2024 Cumartesi
Silivri’yi Sinekler Bastı…
25 Haziran 2024 Salı
.Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Zirvesi mp4
5 Mayıs 2024 Pazar
SİLİVRİ KENT KONSEYİ BAŞKANLIĞI,NA
SİLİVRİ KENT
KONSEYİ
BAŞKANLIĞI,NA
06.05.2024
Silivri çevre derneği,nin kent konseyi genel kurul
üyesi olarak üyelerimizden,
Aydın Keskinocağı engelli temsilci üyemiz,Turgay Duru,yu
genç temsilci üyemiz Umut Durğut,u bayan temsilci üyemiz Mislina Bostancıoğlu,nu
kurumumuzu temsilen kent konseyi genel kurul üyeleri olarak seçilmişlerdir.
Silivri Çevre Derneği Temsilcileri:
Üye:
Aydın KESKİNOCAK cep: 0533 229 0500
Engelli:Turgay DURU cep:
0542 337 4331
Genç:Umut DURĞUT cep:
0539 599 9984
Bayan:Mislina BOSTANCIOĞLU cep: 0536
698 7292
Silivri
Çevre Derneği Başkanı:
Ali KORSAN
Adres:
Piripaşa Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi, TEL: 0212 727 559Makbule Yönel İş Merkezi, Çekme Kat, No: 206Silivri 34570 İSTANBULGSM 05322417467Mail: silivricevredernegi@gmail.com
29 Nisan 2024 Pazartesi
ÜYELİK FROMU SİLİVRİ ÇEVRE DERNEĞİ
ÜYELİK FROMU
SİLİVRİ ÇEVRE DERNEĞİ
ÜYE GİRİŞ
BİLDİRGESİ Tarih………………….
1-Adı Soyadı ………………………..
2-T.C Kimlik
No ……………………..
3-Doğum
Tahrihi ……………………
4-Doğum
Yeri………………………..
5-Baba
Adı ..……………………..
6-Ana Adı
……………………………
Kayıklı Olduğu
Yer
A-İli………….……………………….
B-İlçe………………………………..
C-Mahallesi……………………….
D-Kimlik Cilt
No……………………………….
8-Nüfus
Cüzdanının Veriliş Tarihi……………………….
9-Derneğe
Üye Olmasını Engelleyecek Yasal bir nedenin bulunup bulunmadığı………………………
10-Medeni
Hali………………………….
11-İşi ve
İş Adresi………………………
12- İkametgah
Adresi………………...
13-Cep No……………………………….
14-Mail
Adresi……………………..….
15-Nufus
Cuzdanının Fotokopisi 2 Adet Vesikalık Resim
YÖNETİM KURULU BAŞKALIĞINA
Derneğinizin
tüzüğünü inceledim,tüzükte belirtilen amaçların gerçekleştirilmesine katkıda
bulunmak istiyorum,Dernekler kanununa göre üye olmamda her hangi bir sakınca
yoktur. Yukarıdaki bilgilerin
dogrulugunu taahhüt eder üyeliğimin kabulünü
arz ederim.
İmza
Adı Soyadı.
4 Nisan 2024 Perşembe
SİLİVRİ,DE AĞAÇ KATLİAMI…
SİLİVRİ ÇEVRE DERNEĞİ
5 Ocak 2024 Cuma
YEREL YÖNETİMLERDEN KENTLİNİN HAKKINI İSTİYORUZ...
YEREL YÖNETİMLERDEN KENTLİNİN HAKKINI İSTİYORUZ
30 Temmuz 2023 Pazar
TC ÇEVRE ŞEHİRCİLİK VE İKLİM BAKANLIĞINA
- TC ÇEVRE ŞEHİRCİLİK VE İKLİM BAKANLIĞINA İtiraz Eden : SİLİVRİ ÇEVRE DERNEĞİ 28.07.2023 .
- Konu :İstanbul Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün web sayfasında halkın görüş ve önerilerine açıldığı duyurulan, Botaş Boru Hatları İle Petrol Taşıma Anonim Şirketi Depolama I Daire Başkanlığı Silivri İşletme Müdürlüğü tarafından planlanan Lisansız Rüzgar Enerji Santrali-2 Projesi Kapasite Artışı (1 Türbin 4.2 MW’den, Toplam 2 Türbin 9,2 MW’ye Çıkarılması) ilgili olarak hazırlanan ÇED nihai raporuna karşı itirazlarımın sunulması ve ÇED Olumsuz Kararı verilmesi talebimizi içeren dilekçedir. İtirazlarım : 1) Silivri Çevre Derneği olarak,Botaş Boru Hatları İle Petrol Taşıma Anonim Şirketi Depolama I Daire Başkanlığı Silivri İşletme Müdürlüğü tarafından İstanbul İli, Silivri İlçesi, Alipaşa Mah. 8274 Ada 300 Parsel (Eski adı 640 ada 1 parsel) de Lisansız Rüzgar Enerji Santrali-2 Projesi Kapasite Artışı (1 Türbin 4.2 MW’den, Toplam 2 Türbin 9,2 MW’ye Çıkarılması) yapılmasına ilişkin hazırlanan ÇED Nihai Raporuna aşağıda belirtilen nedenlerle itiraz ediyoruz. 2)Öncelikle, ÇED başvurusuna ilişkin değerlendirme toplantısı daveti ve ilanı usul ve yasaya uygun olarak yapılmamıştır. Usul ve yasaya uygun olarak yapılmayan toplantıya katılım çok az olmuştur. Başvuru projesine en yakın sınır komşusu şahsıma ait taşınmazlar olmasına rağmen toplantıdan haberdar olmamız mümkün olmamıştır. Danıştay, Çevresel Etki Değerlendirme Yönetmeliği’nde halkın katılımını zorlaştıran maddelerin yürütmesini durdurmuştur. Danıştay 6.Dairesi’nin 16.02.2023 tarih ve 2022/7391 sayılı YD kararı Yapılan toplantının iptali ile yeniden toplantı yapılmasını talep ederiz. (Ek:2 Danıştay Kararı) 3)ÇED nihai raporuna aşağıda belirttiğimiz nedenlerle itiraz ediyoruz. 3.1)Planlanan RES (Rüzgar Enerji Santrali) ile yapılacak olan RES in toplam üretimi ve rüzgar ve ekosistem taşıma kapasitesi hakkında nihai raporda eksikler bulunmaktadır. Başvuru yapan BOTAŞ’ın içerisinde ihtiyaçlarını karşılayacak kadar RES bulunmaktadır. Başvurucunun nihai rapora konu RES’i üretilen elektriği satma amaçlı yaptığı madde 9.6’da belirtilmektedir. Burası leylek göç yolu ve büyük ovadır. Bu hususun tarıma ve leyleklere olan etkileri nihai raporda incelenerek açıklanmamış, yüzeysel bir rapor tanzim edilmiştir. 3.2)Proje, esasen (1+1) 2 rüzgar tirbününden oluşmaktadır. Kaç tane tirbün planlandığına dair bir bilgi yoktur. Bunların ana şebeke elektrik bağlantı hatlarının oluşturulması hakkında bir bilgi bu raporda mevcut değildir. 3.3)Korunması gereken doğal alanlar ve tarım ekosistemlerinin bütünlüğüne ilişkin nihai raporda bir tespit yoktur. 3.4)Rüzgar tirbünleri, korunmakta olan uluslararası göçmen kuş türlerinin güz göç güzergahı üzerindedir. Kuş çarpışma ve zarar görmesi büyük olasılık önemi taşımaktadır. Nihai raporda açıkça hata yapılmıştır. Raporun 402 sayfasında; BERN ve CITES’e göre uluslararası sözleşmelerle koruma altında bulunan Aquila heliaca yerleşik ve üreyen bir türdür ve göçer değildir. Yuvası da komşu tarlada olduğu izlenmektedir. Avlanma alanları, nihai raporda incelenmemiş, açıklanmamıştır. Nihai rapor kendi içerisinde çelişkiler barındırmaktadır. 3.5)Başvuru dosyasında hidrojeoloji haritası detaylı veya küçük ölçekte verilmelidir. Bu haliyle inceleme yapılması mümkün değildir. 3.7)ÇED alanının flora ve fauna çalışması ile bu türlerin bulunduğu EUNIS Habitat Tipleri (Tarım Ekosistemleri, Sınır Alanlar (Anız-Hedge), Riperian Dere Vejetasyonu, Kalıntı Sulak Alan Vejetasyonu gibi alanlar bulunduğundan ÇEDBaşvuru dosyası özel formatı ile bu habitatlardaki varlıkların listeler halinde verilmesi gerekmektedir. Başvuru dosyasında 50m en yakınlıktaki bilinen dere ilgili bilgi yoktur. 3.8)NİHAİ RAPORDA EN YAKIN YAŞAM ALANLARI VE TAŞINMAZLAR GÖSTERİLMEMİŞTİR. Taşınmazlar proje alanı ile yakın olup taşınmazlarda kültürel miras niteliğinde yerler bulunmaktadır. Bu durum nihai raporda gösterilmemiştir. ÇED Yönetmeliği EK-V DuyarlıYöreler Listesine Göre Değerlendirmede; Madde1-c. “Kültür ve Tabiat VarlıklarınıKoruma Kanununun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinin(1), (2), (3) ve (5) numaralıalt bentlerinde "Kültür Varlıkları", "Tabiat Varlıkları", "Sit" ve "Koruma Alanı" olarak tanımlanan ve aynıKanun ile 17/6/1987 tarihli ve 3386 sayılıKanunun (2863 SayılıKültür ve Tabiat VarlıklarınıKoruma Kanununun BazıMaddelerin n Değiştirilmesi ve Bu Kanuna BazıMaddelerin Eklenmesi Hakkında Kanun)ilgili.. maddeler uyarınca tespit ve tescili yapılan alanlar” denilmektedir. İlgili tablonun, Madde3-c/ç.Korunması Gereken, “Tarım Alanları: Tarımsal kalkınma alanları,sulanan, sulanmasımümkün ve arazi kullanma kabiliyet sınıflarıI, II, III ve IV olan alanlar,yağışabağlıtarımda kullanılan I. ve II. sınıf ile özel mahsul plantasyon alanlarının tamamı.” Maddesi kapsamında proje alanı için “Proje alanıiçin, 5403 sayılıToprak Koruma ve Arazi KullanımıKanunu” gereğince tarım dışıizin yazısıalınmıştır.” Denilse de, burası 02.06.2017 tarih ve 30084 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2017/10001 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile Büyük Ova Koruma alanı olarak belirlenmiştir. 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi kullanımı Kanunu'nun 14.maddesi ile 9.12.2017 tarihli ve 30265 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tarım Arazilerinin Korunması, Kullanılması ve Planlanmasına Dair Yönetmelik'in 17,18,19uncu maddelerinde büyük ovaların belirlenmesi ve korunmasına ilişkin uygulamalar yer almaktadır. 3.9)Tablo 13Madde 3-c/çKorunması Gereken Alanlar, Proje ve etki alanıiçerisinde “Milli Park”,“Tabiat Parkı”, “Tabiat Anıtları” ve “TabiatıKoruma Alanları” gözükmese de, proje alanına çok dere içinde bulunan sulak alan ve riperian dere oluşumu bulunmaktadır.Bu habitat alanları, bitki türler, özellikle su ve yerleşik üreyen yırtıcı kuşlar ile ilgili nihai raporda değerlendirme yoktur. Madde 3-c/ç. “Bilimsel araştırmalar için önem arz eden ve/veya nesli tehlikeye düşmüşveya düşebilen türler ve ülkemiz için endemik olan türlerin yaşama ortamıolan alanlar, biyosfer rezerv,biyotoplar, biyogenetik rezerv alanları, benzersiz özelliklerdeki jeolojik ve jeomorfolojik oluşumların bulunduğu alanlar.” Gen kaynağı olan ve iklim değişikliğinde gıda güvenliği için önemli antik ve yerel buğday ırklarının üretimi ve korunması için tarımsal çalışmalar yapılmaktadır. Bu alanlar korunmalıdır. 3.10)Planlanan projede,bu alanın Beyaz Leylek (Ciconia ciconia) gibi göçmen kuşların geçiş darboğaz alanı olduğu rapor ekinde göç güzergahı ile gösterilmekle beraber, göç mevsimi dışı yapılan bu kısa süreli gözlemde çok çok büyüktopluluklar halinde gece konakladıkları ve bu konuda alınacak tedbirler belirtilmemiştir. Çevre Şehircilik Bakanlığı, Rüzgar Enerji Santralleri- Çevresel Etkiler belgesinde bulunan, Projelerin değerlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken temel hususlar: Yer seçimi; Tirbun sayısı; Yerleşim yerlerine uzaklık; Korunan alanların mesafesi; kuş göç yolları (korunması gereken hassas ekosistemler, kuş göç yolları ve özellikli türler dikkate alınarak planlanması gereklidir) hususları yer almaktadır. Bu açılardan değerlendirildiğinde, yer seçimi açısından sürdürülebilir olamayan bu yatırım teklifidir. Bu doğal alanlar yok edildiği zaman, pek çok kritik ekosistem hizmet de yok edilmektedir. 2021 tarihli, Silivri Merkez ve Yakın Çevresi Taşkın alanı Bölgesi 1/5.000 ölçekli revizyon nazım İmar Planı, Plan Raporunda, E-5 ile TEM arasında kalan tarımsal alanlar ilgili; "...bu kırılgan yapının, İstanbul'un varlığını sürdürebilmesi için kesinlikle korunması gerektiği" belirtilmiştir. 'Çevresel sürdürülebilirlik açısından kritik öneme sahip alanlar, hassas ekosistemler, su döngüsünün sürdürülebilirliği açısından kritik öneme sahip toprakları, ekolojik koridorları bünyesinde barındırmakta olduğu'ifade edilmiştir. Biyolojik çeşitlilik açısından değerlendirilen bu alanlar, Ekolojik turizm alanları olarak önerilmektedir. "Dünya Canlı Kaynakların Korunması", IUCN, UNEP, WWF gibi Uluslararası kuruluşlar tarafından korunmakta ve takip edilmektedir. Çevre Korumalı Kalkınma modeli için, sözkonusu 'Biyoçeşitlilik Sıcak Noktası'da sanayi yatırımlarından uzak durulmalıdır. 3.11)Dünya Bankası, gerçeklerin yansıtıldığı, şeffaf bir raporu görmelidir. İklim değişikliğinde gıda güvenliği ve biyoçeşitlilik kaybı sorunu, yaşamsal olarak enerji sorunundan önemlidir. İstanbul gibi bir metropolün en kırsal bölgesinde sayılabilecek olan ilçemiz Silivri, bu metropolün beraberinde getirdiği sanayi, tarım alanlarına yapılmak istenen sanayiler tarafından tehdit edilmektedir. 3.12)Tirbün inşaatı sırasında ağır tonajlı araçlar dahil,inşaat ve hizmet araçlarının BOTAŞ tesisine ulaşım güzergahları belirtilmemiştir. Her ne kadar Kınalı gişeler- BOTAŞ bağlantı yolu mevcut olsada, yakıt tasarrufu amacı ile harfiyat Kamyonları, Beton kamyonları, büyük vinç taşıyan araçlar, türlü hizmet ve tesis aracı Marmara Cezaevi E-5 bağlantısı- BOTAŞ tesis arasında kalan kadastal yolu kullandığı daha önceki inşaat uygulamalarından bilinmektedir. İşletme ihtiyacı dışı elektrik satışı amacı da taşıyan yeni tirbün inşaatı için alternatif yer bakılmalıdır. 3.13) Etki alanı içerisinde belirtilmeyen yerleşim, çiftlik evleri ve Cezaevi lojmanları bulunmaktadır. Lojmanlarda 500 hane yaşam sürmektedir. 1.tirbun sonrasında 31.08.2015 tarihli kapasite artış CED raporunda bulunan hava kirlilik ölçümlerinin yenileri eksiktir. Tirbun artışı ile hakim Kuzet rüzgarının baca kirliliğinin etkisini artacağı kaygı vericidir. 3.14) Polenleyiciler (örn.arılar), gıdamızın %95 ini üretiminde rol almaktadır. Rüzgar tirbünlerinden oluşan ses ve elektromanyetik alanın arılarda yol bulmada olumsuz etkileri bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Tozlaşma etkilenecek, tarlada tarımsal erim azalması yaşanacaktır.Tirbün yapılmamalıdır. Önerilen tirbünün uzunluğu 111m olup, kanat sistemi daha yüksek zarar vericiliktedir. 3.15 Silivri ekolojik turizm faaliyet anlamında insanların ihtiyacını karşılayamamaktadır. Bunu gidermek için yapılmalıdır. İyi Tarım ve Organik Tarım uygulamaları desteklenmeli, sanayi bu bölgelerde geliştirlmemelidir.
- 4)ÇED NİHAİ RAPORUNDA PROJENİN OLUMSUZ ÇEVRESEL ETKİLERİNİ BERTARAF EDECEK DEĞERLENDİRMELER İÇERMEMEKTEDİR. ÇEVRE KANUNU MD.9 KAPSAMINDA ÇEVRENİN KORUNMASI AMAÇLANMALIDIR. Nihai rapor yukarıda açıklanan sakıncalara dair kaygılarımı gidermekten uzaktır ve bilimsel yeterliliği konusunda şüphe uyandırmaktadır. Bu başvuru konusu projenin hayata geçirilmesi, Çevre Kanunu’nun 3. maddesinde idareye yüklenen görevlere aykırılık oluşturmaktadır. Yine Çevre Kanunu’nun 9. Maddesi kapsamında çevrenin korunması gerekmektedir. Nihai rapor Çevre Kanununa aykırılıklar içermektedir. Nihai rapor Çevre Kanunu md.9’a aykırılıklar içermektedir. Anayasa’nın 56. maddesine göre “Herkes, sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına sahiptir. Çevreyi geliştirmek, çevre sağlığını korumak ve çevre kirlenmesini önlemek Devletin ve vatandaşların ödevidir.” Buna göre Anayasa’da, vatandaşların da çevreyi geliştirmek, çevre sağlığını korumak ve çevre kirlenmesini önlemek konusunda ödevli olduğu açıkça belirtilmiştir. Sonuç Ve İstem :Yukarıda arz ettiğim ve resen dikkate alınacak nedenlere göre; Anayasal yetkilerimi kullanarak Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği’nin 11. maddesinin 4. fıkrası çerçevesinde ÇED nihai raporuna itiraz ediyor, proje için ÇED Olumsuz Kararı verilmesini arz ve talep ederim.
- İTİRAZ EDEN SİLİVRİ ÇEVRE DER4NEĞİ
- SİLİVRİ ÇEVRE DERNEĞİ Başkanı ALİ KORSAN YEŞİL BİR SİLİVRİ İSTİYORUM....
6 Mayıs 2023 Cumartesi
BOTAŞ,IN 2 RÜZĞAR TÜRBÜNÜ ÇET TOPLATISINA İTİRAZIMIZ VAR....
İSTANBUL
VALİLİĞİ ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜNE
İtiraz
Eden : SİLİVRİ ÇEVRE DERNEĞİ
TC
NO 10484557914
BAŞKAN
ALİ KORSAN SİLİVRİ/İSTANBUL
Konu :İstanbul
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün web sayfasında 30.01.2023tarihinde halkın
görüş ve önerilerine açıldığı duyurulan, Botaş Boru Hatları İle Petrol Taşıma
Anonim Şirketi Depolama I Daire Başkanlığı Silivri İşletme Müdürlüğü tarafından
yapılması planlanan Lisansız Rüzgar Enerji Santrali-2 Projesi Kapasite Artışı
(1 Türbin 4.2 MW’den, Toplam 2 Türbin 9,2 MW’ye Çıkarılması) ile ilgili olarak
hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirme Başvuru Dosyasına karşı itirazlarımın
sunulması, ÇED Olumsuz Kararı verilmesi talebimi içeren dilekçemin
sunulmasından ibarettir.
İtirazlarım :
1.)Botaş
Boru Hatları İle Petrol Taşıma Anonim Şirketi Depolama I Daire Başkanlığı
Silivri İşletme Müdürlüğü tarafından İstanbul İli, Silivri İlçesi, Alipaşa Mah.
8274 Ada 300 Parsel (Eski adı 640 ada 1 parsel) de Lisansız Rüzgar Enerji
Santrali-2 Projesi Kapasite Artışı (1 Türbin 4.2 MW’den, Toplam 2 Türbin 9,2
MW’ye Çıkarılması) yapılmasına ilişkin hazırlanan projeye ilişkin ÇED başvuru
dosyasına aşağıda belirtilen nedenlerle itiraz ediyorum.
2.)Öncellikle, ÇED başvurusuna ilişkin
değerlendirme toplantısı daveti ve ilanı usul ve yasaya uygun olarak
yapılmamıştır. Usul ve yasaya uygun olarak yapılmayan toplantıya katılım çok az
olmuştur. Başvuru projesinde
geçmiş yıllardan bu yana çeşitli Doğa ve kuş gözlem ile kayıt çalışmaları
yapmamıza rağmen toplantıdan haberdar olmamız mümkün olmamıştır. Yapılan
toplantının iptali ile yeniden toplantı yapılmasını talep ederiz.
3)ÇED
başvurusu dosyasına aşağıda belirttiğimiz nedenlerle itiraz ediyorum. Şöyle ki;
3.1)Planlanan RES (Rüzgar Enerji
Santrali) ile yapılacak olan RES in
toplam üretimi ve rüzgar ve ekosistem taşıma kapasitesi hakkında başvuruda
eksikler bulunmaktadır.
3.2)Başvurudosyasında hidrojeoloji
haritası detaylı veya küçük ölçekte verilmelidir.
3.3)Üç
aktif fay hattının geçtiği bölge planlanan RES için deprem haritası ve KAF
(Kuzey Anadolu Fay hattı) alanına uzaklığı değerlendirilmemiş, başvuruda bu
hususta açıklama yoktur.
3.4)ÇED alanının
flora ve fauna çalışması
ile bu türlerin bulunduğu EUNIS Habitat Tipleri (Tarım
Ekosistemleri, Sınır Alanlar (Anız-Hedge), Riperian Dere Vejetasyonu, Kalıntı
Sulak Alan Vejetasyonu gibi alanlar bulunduğundan buradaki
doğal bitki türleriyle; bu ekosistemler arasında geçiş oluşturan hayvan, kuşlar
( tohum ve zararlı böcekler ile beslenen), tarım zararlısı fare vb gibi
hayvanlar ile beslenen yırtıcı kuşlar, yine tarım zararlısı fare gibi.. küçük
memelilerle beslenen tilki gibi küçük
memeli hayvanlar..vb gibi) ÇED
Başvuru dosyası özel formatı
ile listeler halinde
verilmesi gerekmektedir. Başvuru dosyasında bu hususta hiçbir açıklama ve
değerlendirme yoktur.
3.5)Tablo
12 Madde2-ç “Ülkemizin Taraf Olduğu
UluslararasıSözleşmeler
Uyarınca
KorunmasıGerekli
Alanlar” Proje alanı1/25.000
Ölçekli Topoğrafik
haritaya göre değerlendirildiğinde; proje alanıiçerisinden mevsimsel akışlıveya sürekli akışgösteren akarsu yer
almamaktadır.
Yukarıda belirtilen sulak alan ve riperian dere vejetasyonu RES alanına 415 m
ve 666 m ile çok yakındır, başvuru dosyasında buna yer verilmemiştir.
İlgili
tablonun, Madde3-c/ç.Korunması Gereken, “Tarım Alanları: Tarımsal kalkınma alanları,sulanan, sulanmasımümkün ve arazi kullanma
kabiliyet sınıflarıI, II, III ve IV olan
alanlar,yağışabağlıtarımda kullanılan I. ve II. sınıf ile özel mahsul
plantasyon alanlarının tamamı.” Maddesi kapsamında
proje alanı için “Proje
alanı için,
5403 sayılı Toprak
Koruma ve Arazi KullanımıKanunu” gereğince tarım dışıizin
yazısıalınmıştır.” Denilse de, alanın bütüncül tarım alanları ve Avrupa
Peyzaj Sözleşmesine göre de, tarım alanı statüsünün devam etmesi gerekiyor.
3.6)Tablo 13Madde 3-c/ç.Korunması Gereken Alanlar, Proje ve etki alanı içerisinde “Milli
Park”,“Tabiat Parkı”,
“Tabiat Anıtları” ve “Tabiatı Koruma Alanları” gözükmese de,
proje alanına 415m mesafede ve 666m mesafe aşağıdaki vadi yamacında dere içinde
kalıntı olarak bulunan sulak alan niteliğinde sulak alan ve riperian dere
vejetasyonu bulunmaktadır.Bu habitat alanları tipleri, bitki türler, faunayı
içeren özellikle su ve yırtıcı kuşlar ile ilgili başvuru dosyasında
değerlendirme yoktur.
Belirtilen,
Riperian dere zonu dahil, içinde bir adet Doğal Gölet olan, tilki, yaban
tavşanı, köstebek çeşitli kuş çeşitleri vb. bulunan Sultançiftliği üzerinde
avlanmak için uçtuğu görülmektedir.
Beyaz Leylek (Ciconia ciconia) Sonbahar
göçünde çiftlik üzerinde ve yakınlarında gecelemekte ve beslenmektedir. Bireyler,
kalkış esnasında Rüzgar Pervanelerine veya yüksek gerilim hatlarında elektrik
akımına kapılabilmektedir. RES Enerji ileti hatlarından kaynaklı ölümler
meydana gelmektedir (bkz.ekler).
Yapılan birçok güncel bilimsel çalışmaya
göre, kuşlar sağladıkları ekosistem hizmetleri ile, tarım alanları için önem
arz etmektedir.
Hayvan
Hakları Evrensel Beyannamesi Md.2c'ye göre, "Bütün hayvanların; insanlarca gözetilme, bakılma
ve korunma hakkı vardır."
Madde 3-c/ç. “Bilimsel araştırmalar için önem arz eden
ve/veya nesli tehlikeye düşmüşveya düşebilen türler ve ülkemiz
için endemik olan türlerin yaşama
ortamı olan alanlar, biyosfer
rezerv,biyotoplar, biyogenetik rezerv alanları, benzersiz
özelliklerdeki jeolojik ve jeomorfolojik oluşumların bulunduğu alanlar.”Proje
alanına komşu olan 457m mesafedeki Sultan Çiftliğinde, gen koruma kaynağımız
olan, siyez buğdayı, kavılca buğdayı vb. gibi gen kaynağı olan ve iklim değişikliğinde gıda güvenliği için önem arz eden buğday
ırklarının üretimi ve korunması için tarımsal çalışmalar yapılmaktadır. Kaynak:Buğday Genetik Kaynaklarından Yerel ve
Kültür Çeşitlerine; Türkiye'de Buğday ve Ekmek.
Planlanan
RES’e 1738m mesafedeki organik uluslararası akredite SULTANÇİFTLİĞİ- Malva
Permakultur Arboretum'undan bahsedilmemiştir.
2021
tarihli İstanbul Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı,
Şehir Planlama Md. Silivri Merkez ve Yakın Çevresi Taşkın alanı Bölgesi NİP
Plan Raporu'nda Silivri'nin bir mahallesi duruma gelen Alipaşa yerleşmesine
değinilmiş, bu köylerden TEM'e yakın olanlarda konut gelişmesinin deniz
kenarında buradaki tarımsal alanlara doğru kaymasının dikkat çeken nokta olduğu
yer almıştır. E-5 ile TEM arasında
başlayan sanayinin kuzeye doğru gelişme içinde olduğu bahsedilmiştir. Kanımızca
RES projenin olduğu sahada çeşitli sanayi çalışma ve izinler, yenilerini
doğuracaktır.
Ekolojik
Tarım ürünler üretimi, 'ekolojik koridorları', 'su döngüsünün
sürdürülebilirliği açışından kritik öneme sahip toprakları' barındıran
alanların ve Ekolojik Turizm alanlarının korunması gereği vurgulanmıştır.(bkz.
ekler Silivri ve yakın çevresi NİP sf.5-18)
3.7)Başvuru
dosyasında Çevresel Ve Sosyal Yönetim
Planı Ormanlar ve Biyolojik Çeşitlilik, maddesi altında Flora ve
Fauna çalışması ÇED başvuru dosyasında özel
formatı ile listeler halinde
verilmediği görülmektedir. Özellikle, Proje Alanı ve yakın
çevresinde bulundan; Tarım Ekosistemleri, Sınır Alanlar
(Anız-Hedge), Riperian Dere Vejetasyonu, Kalıntı Sulak Alan Vejetasyonu gibi
alanlar bulunduğundan buradaki doğal bitki türleriyle; bu ekosistemler arasında
geçiş oluşturan hayvan, kuşlar (tohum ve zararlı böcekler ile beslenen), tarım
zararlısı fare vb gibi hayvanlar ile beslenen yırtıcı kuşlar, yine tarım
zararlısı fare gibi..küçük memelilerle
beslenen tilki gibi küçük memeli hayvanlar, ilave yapılacak olan RES
inşaatının çevresel ve sosyal yönden nasıl etki edeceği, ÇED başvuru dosyasında açıkça belirtilmemiştir. Planlanan
projede,bu alanın Beyaz Leylek (Ciconia ciconia) gibi göçmen kuşların geçiş
darboğaz alanı olduğu çok büyük topluluklar halinde gece konakladıkları
belirtilmemiştir. Bu türler, çiftlik üzerinde ve yakınlarında gecelemekte ve
beslenmektedirler. RES ileti yüksek gerilim hatlarında meydana gelen ölümler meydana
gelmektedir.(bkz.Ekler).
RES alanına komşu parselde (eski No.6470 ve
sonrası güvenlik alanı olarak ayrılarak No.6672 parsel) Fıstık Çamı ve Servi ormanından bahsedilmemiştir. 6
hektar (60 dönüm) alana yayılan bu ağaçlar, 2008 yaşında gelişkin fidan olarak
Sultançiftliği'nin sahibi tarafından dikilmiştir. Toplam 2500 fıstık çamı ve
1000 servi dikilmiştir.
Burası ve yanındaki organik çiftlik-
arboretum birçok memeli hayvan ve kuş cinsi için yuva, üreme ve dinlenme
alanıdır. Yapılan birçok güncel bilimsel çalışmaya göre, kuşlar sağladıkları ekosistem
hizmetleri ile, tarım alanları için önem arz etmektedir.
4)ÇED
başvuru dosyası, projenin olumsuz çevresel etkilerini bertaraf edecek
değerlendirmeler içermemektedir, yukarıda açıklanan sakıncalara dair
kaygılarımızı gidermekten uzaktır ve bilimsel yeterliliği konusunda şüphe
uyandırmaktadır.
Bu
başvuru konusu projenin hayata geçirilmesi, Çevre Kanunu’nun 3. maddesinde
idareye yüklenen görevlere aykırılık oluşturmaktadır.
Anayasa’nın
56. maddesine göre “Herkes, sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına
sahiptir. Çevreyi geliştirmek, çevre sağlığını korumak ve çevre kirlenmesini önlemek
Devletin ve vatandaşların ödevidir.”
Buna
göre Anayasa’da, vatandaşların da çevreyi geliştirmek, çevre sağlığını korumak
ve çevre kirlenmesini önlemek konusunda ödevli olduğu açıkça belirtilmiştir.
Sonuç
Ve İstem :Yukarıda
arz ettiğim ve resen dikkate alınacak nedenlere göre;
Anayasal
yetkilerimi kullanarak Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği’nin 11.
maddesinin 4. fıkrası çerçevesinde ÇED Başvuru Dosyasına itiraz ediyor, proje
için ÇED Olumsuz Kararı verilmesini arz ve talep ederim. 05.05.2023
İTİRAZ
EDEN
EKLER:
1) İstanbul
Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı, Şehir Planlama Md.
Silivri Merkez ve Yakın Çevresi Taşkın alanı Bölgesi NİP Plan Raporu
2) Fıstık Çamı Ormanı ve Sulak Alan
gösterir kroki
3) RES ile Leylek Göç alanı mesafe
krokisi
2) Kaynak Belgeler
Şile Rüzgar Enerji Santralinin Kuşlar Üzerindeki Etkileri
4) RES kaynaklı yüksek gerilim
hatlarında Leylek Ölüm
SİLİVRİ ÇEVRE DERNEĞİ BAŞKANI
ALİ KORSAN
Adres : Piri Mehmet Paşa
Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi, TEL: 0212.727 55 88
Makbule Yönel İş
Merkezi, Çekme Kat, No: 206 GSM:
0532.241 74 67 E-Mail:
silivricevredernegi@gmail.com Silivri
34570 İSTANBUL